Přes starý most v Komenského ulici ode dneška kvůli zahájené výstavbě protipovodňové ochrany města a chystané stavbě dvou nových mostů můžou jezdit už jen autobusy MHD a vozidla integrovaného záchranného systému. Radnice proto připravila objízdnou trasu, která v následujících měsících odvede automobilovou dopravu z této části Olomouce přes Hodolany na dopravní tepnu vedoucí po Tovární a Velkomoravské ulici.

Část automobilového provozu se ráno přesměrovala u hlavního nádraží na Masarykovu třídu a navazující třídu 1. máje v centru města. Ve špičce se kolona automobilů táhla od náměstí Republiky až po křižovatku na Žižkově náměstí. Vysoký počet aut zkomplikoval v této části Olomouce i tramvajový provoz. Na křižovatce u Žižkova náměstí řídili dopravu policisté.

Dlouhé kolony se ráno naopak netvořily na Hodolanské ulici ani na silničním průtahu, který vede po Velkomoravské ulici. Nyní intenzita dopravy v centru i na Velkomoravské ulici klesla na obvyklou úroveň. Počet automobilů v ulicích města opět vzrostl odpoledne, ani tehdy však nebyly zaznamenány větší problémy.

"Značná část řidičů podle předpokladu nevyužila objízdnou trasu, ale snažila se projet jinými cestami přes centrum města," řekl ČTK mluvčí radnice Michal Folta. Dopravu ve městě od rána sledovali policisté i úředníci magistrátu, kteří už upravili provoz na některých křižovatkách, které čelí většímu náporu automobilů. "Upraven už byl například signální plán na semaforech na křižovatce ulic Tovární a Hodolanská u hodolanského divadla tak, aby řidiči přijíždějící od Tovární ulice měli delší limit na odbočení doleva do Hodolan," dodal Folta.

Dopoledne bylo spuštěno signalizační zařízení na důležité křižovatce ulic Masarykova a Jeremenkova v sousedství hlavního nádraží, naopak vypnuty byly semafory na Žižkově náměstí u centra města. Policisté i úředníci budou provoz dál monitorovat.

Most v Komenského ulici čeká demolice. Na jeho místě bude postaven nový. Pro městskou hromadnou dopravu a vozidla integrovaného záchranného systému bude průjezd starým mostem zachován až do 30. června. V sousedství mostu bude 1. července otevřena lávka pro pěší.

Na jaře zahájená stavba této části protipovodňových opatření u centra Olomouce má stát zhruba 750 milionů korun. Součástí projektu je vybudování dvou nových mostů. Jako první byl uzavřen právě most v Komenského ulici. Na jaře 2020 má přijít na řadu most na Masarykově třídě. Výstavba protipovodňových opatření v této části Olomouce potrvá celkem čtyři roky.