Zásadní vzestup vykázalo všech pět hlavních evropských trhů, nejlépe si vedly Španělsko s 12,3 procenta a Británie s 10,4 procenta. Následuje Francie s devíti procenty, Německo s osmi a Itálie s podílem 6,5 procenta.

Podle analytika KPMG Jana Linharta byl dubnový růst z velké části způsoben tím, že velikonoční svátky letos připadly na březen. "Dubnový růst tedy do značné míry kompenzoval březnový propad. Celoroční výhled tak zůstává stále stejný. Očekáváme, že evropský trh mírně poroste. Tempo růstu však bude znatelně pomalejší než v loňském roce," uvedl Linhart. "Trhy však vysílají stále silnější varovné signály, takže je možné, že již příští rok přinese na evropský trh určitou korekci," dodal.

Největším prodejcem aut v EU zůstala v dubnu skupina Volkswagen s tržním podílem 25,7 procenta. Skupina prodej zvýšila o 13,8 procenta na 335.518 vozů, z toho prodej české Škody Auto stoupl o 10,9 procenta na 60.674 vozů. Škoda měla v dubnu na trhu podíl 4,6 procenta. Ze skupiny vykázal největší růst prodeje Seat, a to o 25,8 procenta. Jediným členem skupiny, kterému prodej klesl, je Audi. Prodej aut této značky se v dubnu snížil o 1,1 procenta.

Většina automobilek zaznamenala v březnu nárůst prodeje. Výjimkou byly vedle Audi i značky Fiat, Lancia/Chrysler, BMW nebo Land Rover.

Největšího nárůstu prodeje, a to o 21,2 procenta, docílila skupina Toyota. Následuje Hyundai s 16 procenty a po něm Ford s růstem o 14 procent. K nejslabším patřila skupina FCA, která prodej zvýšila o dvě procenta. Příčinou je propad odbytu značky Fiat o 4,7 procenta. Skupině BMW prodej v zemích EU klesl o 1,4 procenta, z toho prodej značky BMW se snížil o 3,1 procenta, prodej značky Mini se naopak o osm procent zvýšil.