Stávkovalo skoro 18 procent pracovníků SNCF, strojvůdců ale přes 63 procent, což se projevilo na dopravní obsluze. Jezdila zhruba polovina rychlovlaků TGV, mezinárodních spojů a dvě pětiny příměstských linek v pařížské aglomeraci.

Zatímco zaměstnanci aerolinií požadují okamžité zvýšení mezd o šest procent, pracovníci drah bojují proti ztrátě svých dosavadních výsad a proti ohrožení jistoty pracovních míst.

Generální ředitel společnosti Air France-KLM Jean-Marc Janaillac se pokusí ukončit stávku zaměstnanců kvůli sporům o růst mezd tím, že o jejich zvýšení nechá všechny pracující hlasovat v referendu. Předloží návrh společnosti, který odbory před týdnem odmítly a který stanovuje zvýšení letos o dvě procenta a v následujících třech letech o celkových pět procent. Hlasování by mělo začít ve čtvrtek.

Naopak výhled na urovnání konfliktu v SNCF zatím není žádný - před týdnem se odboroví předáci rozešli s představiteli vlády ve zlém a další plány na vyjednávání nejsou. Vláda již dala najevo, že od svých záměrů skoncovat se speciálním statusem zaměstnanců SNCF neustoupí. Současná pravidla pracovníkům těžce subvencované a hluboce zadlužené SNCF přiznávají štědré benefity a v některých případech umožňují například i odchod do důchodu v 52 letech.