Na délku měří vůz 4,39 metru, široký je 1,78 metru a má výšku 1,59 metru. Rozvor pak činí 2,61 metru. Nové SUV se bude nabízet pouze s šestistupňovou automatickou převodovku.

SUV Kamiq má charakteristickou masku chladiče s vertikálními zdvojenými žebry. Tvary světlometů s krystalickými prvky plynule přecházejí do masky chladiče, což modelu Kamiq dodává podle Škody robustní vzhled. Sportovní tvar pak podtrhuje ostře řezaná linie na bocích vozu. Zadní světla zasahují hluboko do boků vozu, díky čemuž ho činí opticky širší.

Cílovou skupinou modelu Kamiq jsou podle automobilky mladí zákazníci žijící ve městech, kteří se svého digitálního životního stylu nechtějí vzdát ani při jízdě autem a vyžadují moderní řešení konektivity. Škoda Kamiq je proto vybavena nově vyvinutým inteligentním systémem konektivity.

Jednou z technologických předností systému je hlasové ovládání od firmy iFlytek, která podle Škoda Auto patří k předním asijským dodavatelům hlasového ovládání na bázi umělé inteligence. Software rozumí regionálním čínským dialektům a je dokonce schopen se automaticky naučit individuální a lokální výslovnost.

Na čínském trhu představuje podíl SUV na celkovém prodeji značky Škoda v letošním prvním čtvrtletí více než 30 procent. Čína je největším trhem značky, který přispívá více než čtvrtinou k celosvětovému počtu vozidel dodaných zákazníkům. V loňském roce zvýšila Škoda počet dodávek vozidel v Číně o 2,5 procenta na 325.000 kusů. Rok 2017 je také nejúspěšnějším rokem v historii značky Škoda na čínském trhu od jejího opětovného vstupu v roce 2007.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává celosvětově více než 35.000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.