Opravy dráhy potrvají od začátku října do konce listopadu. Náklady budou kolem 30 milionů korun. Dráha vznikla v 70. letech. Betonové panely už jsou popraskané a intenzivním leteckým provozem trpí.

"Jakmile se objeví větší množství prasklin, nesmí se dráha provozovat. Normy jsou přísné. Panely vybouráme a dáme tam nové, jako když se dělá dálnice," řekl Šťastný.

Velitel letiště dnes také vyvrátil spekulace, že armáda hodlá dráhu rozšiřovat a prodloužit. O ničem takovém neuvažuje, parametry runwaye zůstanou stejné, dodal.

Opravy začnou po skončení letní sezony, kdy civilní letiště odbavuje množství charterových letů do dovolenkových destinací. Má ale i pravidelné celoroční linky do Londýna a španělského Alicante. Cestovní kanceláře dopravují cestující z Pardubic do Petrohradu, Samary, Jekatěrinburgu, Ufy a Kazaně, od loňského října provozuje společnost Red Wings linku Pardubice - Moskva.

Libor Kříž ze společnosti EBA uvedl, že změny s dopravci nejsou ještě dohodnuté, proto nemůže poskytnout bližší podrobnosti. "V současné době jsou vedena jednání s dotčenými dopravci ve věci hledání společného kompromisu. Kratší uzávěra ze strany armády proběhne od 2. do 4. května, kdy budou všechny lety přesunuty na Letiště Václava Havla," dodal.

"Hledáme nejvýhodnější řešení, kam dopravce přesměrovat, v České republice je možností víc. Nemůžu říct, že Praha je na prvním místě, ale uvažujeme o ní. Je pro nás důležité, aby to bylo komfortní i pro naše klienty. Pro nás to samozřejmě znamená ztrátu," řekla ředitelka EBA Hana Šmejkalová.

Letiště Pardubice je vojenské letiště se statusem veřejného mezinárodního letiště, od roku 1994 je využívané i pro civilní provoz. Armáda v Pardubicích nedisponuje leteckou technikou. Zabezpečuje náhradní provoz pro letiště Čáslav, poskytuje zázemí pro výcvik výsadkových jednotek, strategickou dopravu, zahraniční mise a letové kontroly zahraničních armád na základě Smlouvy o otevřeném nebi.