Posudek, který si nechala vypracovat Asiana, určuje výši škody přes 16 milionů podobně jako posudek, který zpracoval znalec pro soud. Posudek, který si nechala vypracovat společnost Radima Jančury, určuje výši škody pouze na 1,5 milionu korun. Jančura to zdůvodnil jinou metodikou, podle něj je výpočet protistrany chybný.

"Postupoval stejně jako soudní znalec a kalkuloval s tím, že oba soutěžitelé by měli stejný počet cestujících. Přitom předpis EU říká, že se má vycházet z počtů, kde už se na trhu potkali. Oba dopravci jezdili na lince Praha - Karlovy Vary a počet našich cestujících byl o 50 procent vyšší. Zároveň započetl náklady na rezervační systém, který fungoval před vstupem na trh i po jeho odchodu, podle nás to tam nepatří," řekl Jančura.

Zároveň jako žalovaná strana rozporuje příčinnou souvislost mezi vznikem újmy Asianě, jak ji konstatoval dříve antimonopolní úřad, a vznikem škody, jejíž kompenzaci Asiana požaduje.

Asiana začala provozovat autobusovou linku z Prahy do Brna koncem roku 2007 a zhruba po třech měsících skončila. Jízdenka stála 50 korun a za tuto cenu začala jezdit na konkurenčních spojích i Student Agency, po odchodu Asiany je zvýšila na 95 korun. Podobný problém se objevil v Česku i teď. Student Agency, nyní pod značkou RegioJet, na některých linkách dominoval a nový dopravce FlixBus šel s cenami ještě pod svého konkurenta.

Jančura už kvůli tomu sepisuje předžalobní výzvu FlixBusu. Je připraven jít k soudu kvůli tomu, že jej FlixBus chce nekalou soutěží, tedy podnákladovými cenami, vytlačit z trhu.

Jančuru potrestal za jednání v boji proti Asianě pětimilionovou pokutou antimonopolní úřad, potvrdily ji soudy všech stupňů. O to se opírají i argumenty Asiany v aktuálním sporu, kde jde jen o výši škody.

Jančura se vedle snahy o snížení pokuty na 1,5 milionu korun snaží, aby soud řekl, že protistraně chybí aktivní legitimace. Autobusovou dopravu totiž provozovala společnost Asiana Transport, zatímco nyní náhradu škody uplatňuje Asiana. Podle právního zástupce Asiany Pavla Dejla jde pouze o obstrukci, protože pohledávky na Asianu přešly.