Aero chce dodat L-39NG co nejdříve na trh, a proto se vývoj letounu uskutečňuje ve dvou souběžných krocích. Letoun L-39CW je vývojovým mezikrokem. Aero instalovalo nový motor a novou avioniku do klasického letounu L-39, čímž vznikla konfigurace označovaná L-39CW. Souběžně začala druhá etapa, v jejímž rámci vzniká drak letounu, tedy pevné části konstrukce nezbytné k letu, a modifikují se systémy.

Díky tomu mohla firma už teď provést některé letové testy a nemusela čekat na dokončení zcela nového letounu L-39NG, který je ve výrobě.

"Aero je nyní držitelem certifikace jak pro instalaci nového motoru, tak pro použití nové avioniky. Díky tomuto milníku jsme získali ve vývoji letounu L-39NG důležitou výhodu v konkurenčním boji a také můžeme stávajícím uživatelům letounů L-39 nabídnout okamžitě dostupné řešení. V letošním roce plánujeme roll-out (uvedení na trh) a první let nové generace letounu. Získání potřebných certifikátů je důležitým krokem k tomu, abychom tyto naše plány naplnili," řekl prezident Aera Vodochody Giuseppe Giordo.

Projekt L-39CW umožní zákazníkům vybudovat si v předstihu zázemí pro provoz nových letadel L-39NG a s předstihem vycvičit piloty. První předsériový kus nového podzvukového proudového cvičného letounu Aero L-39NG by měl poprvé vzlétnout v posledním čtvrtletí letošního roku. Dokončen by měl být již ve třetím čtvrtletí.

Aero je největším výrobcem letecké techniky v ČR. Zabývá se vývojem, výrobou, prodejem a servisem vojenské i civilní letecké techniky. Kromě vlastních letadel se podílí například na vývoji a výrobě křídla malých dopravních letounů typu CSeries Bombardier a vývoji a výrobě komponent pro vojenský dopravní letoun KC-390 Embraer. Dodává také kokpity pro vrtulníky UH-60M Black Hawk.