"Současný přístup vlády k problematice dopravy a amatérské chování ministra (Dana) Ťoka, který svým diletantským způsobem a zřejmě i zájmy lobbistů, chce řešit stav taxislužby, je absolutně a kategoricky nepřijatelný," uvedl Polišenský. Kolik taxikářů se na Strahov sjede, není jasné. Dělí se totiž na několik skupin.

Společnosti Uber a Taxify, proti kterým taxikáři protestují, podle Polišenského ignorují výzvu premiéra v demisi Andreje Babiše (ANO), který je 14. února vyzval, aby legalizovali svou činnost. "Na trhu nabízejí nyní přes 3000 svých nelegálních řidičů, přepravců, kteří nerespektují zákony a dopouštějí se tím nedovoleného podnikání. Chceme, aby kompetentní úřady okamžitě znemožnily těmto subjektům nedovolené podnikání, a to tím že tyto aplikace vypnou," uvedl Polišenský.

Ministr dopravy v demisi Ťok chce se sněmovními stranami vypracovat širší novelu zákona o taxislužbě, která by vyřešila situaci kolem fungování alternativních služeb typu Uber. Původně plánoval kvůli protestům pražských taxikářů rychlé prosazení restriktivních opatření vůči alternativním taxislužbám. Prosazení novely však bude trvat asi rok.

S cílem poukázat na nerovné podmínky uspořádali taxikáři v únoru tři pomalé jízdy Prahou, kterými blokovali dopravu. Nejdříve kroužili po magistrále, poté taxikáři zvolili méně prostupné komunikace na vltavském nábřeží, což vedlo k větším dopravním komplikacím.

Řidičů taxi je v hlavním městě podle odhadů zhruba 8300 a vadí jim, že řidiči Uber, kterých je asi 2000, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry. Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky.