Podle mluvčí protestu a místopředsedkyně Asociace koncesionářů v taxislužbě Karolíny Venclové se s premiérem zástupci taxikářů sejdou dopoledne. Výsledek jednání následně zhodnotí na Strahově, kde se rozhodnou, zda uspořádají další protestní jízdu do centra metropole.

Majitel AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička řekl, že ze strany ministerstva dopravy či průmyslu a obchodu nebo pražského magistrátu zaznívají odlišné výroky. Taxikáři tak podle něj očekávají, že si premiér udělá pořádek. "Počkáme na to, s čím pan premiér přijde," řekl. Kvasnička rovněž řekl, že taxikářům jde o to, aby řidiči jezdící pro Uber buď svou činnost zlegalizovali, nebo opustili trh taxislužby.

Taxikáře protestující proti dopravní službě Uber pozval premiér v demisi na středeční jednání vlády. Schůzka by měla trvat maximálně půl hodiny. Babiš chce, aby se jí zúčastnili také ministři dopravy Dan Ťok (ANO) a průmyslu a obchodu Tomáš Hüner (za ANO).

Zástupci taxikářů dnes rovněž uvedli, že očekávají zpřísnění kontrol ze strany magistrátu. Úřad má podle nich možnosti, jak situaci řešit. "Kontroly probíhají, ale jsou nedostatečné," řekla Venclová. Společnost Uber podle ní za své řidiče platí pokuty a poskytuje jim veškerý právní servis. "Když dají (magistrát) 20 stotisícových pokut za den, máme tady během chvilky po černé taxikařině. Tuhle možnost magistrát má a nevyužívá ji," řekl Kvasnička.

Taxikáři tvrdí, že alternativní přepravní služby jsou nekalou konkurencí a stát situaci neřeší. Na protest několikrát uspořádali pomalé jízdy Prahou, kterými blokovali dopravu.

Výtky taxikářů k nerovnosti podmínek podnikání ve srovnání s řidiči Uberu potvrdila loňská studie, kterou si podle serveru Neovliní.cz nechala vypracovat předchozí vláda. Podle studie Vysoké školy podnikání a práva podléhají taxislužby přísným předpisům, ale Uber a další podobné služby po řidičích nevyžadují třeba průkaz způsobilosti řidiče taxislužby, pojištění pro taxi nebo četnější technické kontroly. Alternativní služby mají také kvůli nižším cenám větší fluktuaci řidičů i větší podíl řidičů z ciziny.

Podle studie by se měla pravidla sjednotit. Kromě toho ale autoři doporučují třeba i zmírnění některých současných předpisů pro taxislužby. Například znalost místopisu může podle nich nahradit navigace a taxametr zase mobilní aplikace zaznamenávající projetou trasu díky GPS.

Řidičů taxi je v hlavním městě podle odhadů zhruba 8300 a vadí jim, že řidiči Uber, kterých je asi 2000, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry. Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky.