Naposledy se mapa rychlých železničních spojení rozšiřovala v prosinci, kdy na ní přibyly přímé vlaky z Benešova, Kolína a Kutné Hory. Na jízdenky PID se lidé nově dostanou z Prahy také do Rakovníka, Kařezu nebo Příbrami. V úseku Praha-Kladno už jízdné PID v rychlících platí, nově se od neděle připojí na této lince do systému PID úsek Kladno-Rakovník.

"Intenzivně jsme jednali s Českými drahami, abychom systém Pražské integrované dopravy rozšířili do rychlíků i v dalších částech Středočeského kraje. Železnice je nepostradatelná v rychlém dojíždění do Prahy pro desetitisíce lidí každý den," uvedl středočeský radní pro dopravu František Petrtýl (ANO). Poukázal na to, že jen z Berouna a okolí jezdí do Prahy každý den několik tisíc lidí. Na jízdenku PID mohli dosud jezdit jen pomalejšími osobními vlaky. Nyní mají v pracovní dny k dispozici i 19 rychlíků. Podobně se zlepší cestování v Příbrami, Jincích, ve Zdicích, Hořovicích, Kařezu, Rakovníku nebo třeba ve Stochově a Novém Strašecí.

Ve srovnání s klasickými traťovými jízdenkami lidé podle Drápala ušetří měsíčně stokoruny. Například za měsíční jízdenku ČD na trase Hořovice-Praha-Smíchov dnes cestující platí 2520 Kč. Pokud nově využije měsíční časový kupon PID pro Prahu a šest pásem, vyjde ho měsíc cestování na 1900 Kč, a to včetně možnosti cestovat MHD po Praze. Pokud nevyužívá městskou dopravu, měsíc dojíždění z Hořovic na Smíchov ho bude stát 1560 Kč. Ještě víc lze ušetřit při pořízení čtvrtletních kuponů PID pro šest pásem, konkrétně na trase Praha-Smíchov-Hořovice je pak úspora až 3060 Kč.

Zapojení rychlíků do PID ulehčí osobním vlakům, které jsou hlavně ve špičkách velmi vytížené. "Předpokládáme, že řada cestujících využije nově rychlíky, a tím se uvolní kapacita v osobních vlacích pro další cestující. Vidíme to třeba v Benešově u Prahy, kde je možné rychlíky využívat na jízdné Pražské integrované dopravy od dubna 2017," uvedl ředitel Ropid Petr Tomčík.