Zařazení nové soupravy umožní podle RegioJetu posílit nejvytíženější spoje v průměru o 12 procent. Místo původně jedné motorové jednotky bude dopravce nasazovat dvě, což v době dopravní špičky znamená dalších 500 míst k sezení.

RegioJet převzal provoz osobních vlaků mezi Bratislavou a Komárnem v roce 2012 od státního dopravce ZSSK. Od vstupu RegioJetu na trať se počet přepravených cestujících na trase zvýšil na zhruba tři miliony osob ročně. ZSSK, která na trase v minulosti provozovala méně státem dotovaných spojů než nyní RegioJet, tam v minulosti přepravila asi 790.000 osob ročně.

Trať z Bratislavy do Komárna vede blízko nových rezidenčních projektů, které developeři postavili v uplynulých letech nedaleko slovenské metropole. To se projevilo ve výrazném zahuštění automobilové dopravy a vytváření kolon na příjezdových silnicích do Bratislavy v době dopravní špičky.

Průzkum RegioJetu a slovenského ministerstva dopravy ukázal, že jen za poslední rok se počet cestujících na regionální železniční trati ve vybraných spojích o dopravní špičce zvýšil o 30 procent. Na přeplněné vlaky na trase upozorňovali cestující již dříve i na sociálních sítích.

RegioJet uvedl, že do léta nasadí na zmiňovanou regionální trať další dvě soupravy. Kapacita nejvytíženějších spojů na trase by se tak měla zvýšit o čtvrtinu. Další nárůst počtu cestujících ve svých regionálních vlacích na Slovensku očekává RegioJet od letošního dubna, kdy se zapojí do systému bratislavské integrované dopravy, která umožňuje pasažérům cestovat různými dopravci na jednu jízdenku.

Podle slovenského ministerstva dopravy zvýšení přepravní kapacity na 100 kilometrů dlouhé regionální trati mezi Bratislavou a Komárnem lze dosáhnout zdvojováním nebo ztrojováním nasazovaných vlakových jednotek, protože mimo jiné z důvodu jednokolejnosti tratě nelze zavést nové spoje ve směru slovenské metropole. RegioJet na trati v úseku mezi Bratislavou a Dunajskou Stredou provozuje více než dvě desítky vlaků v každém směru denně, mezi Dunajskou Stredou a Komárnem nasazuje přes deset spojů.

Slovenské ministerstvo dopravy se v roce 2016 dostalo do sporu s RegioJetem ohledně dodržování smlouvy o provozu vlaků. Na nedostatky při zajišťování přepravy cestujících RegioJetem ve státem dotovaných vlacích upozornilo ministerstvo dopravy i v době, kdy měl soukromý dopravce mimo provoz po kolizích na železničních přejezdech dvě soupravy. Minulý týden slovenské ministerstvo dopravy a správce železniční infrastruktury ŽSR oznámily modernizaci železničních přejezdů mezi Bratislavou a Komárnem s cílem předcházet kolizím vlaků a aut.