"Ryanair potvrdil, že v příštích pěti letech zdvojnásobí počet cestujících na svých letech do Varšavy ze tří na šest milionů ročně," sdělila firma. "K zajištění takové úrovně provozu je potřeba rozšířit infrastrukturu na letišti Varšava Modlin, což letiště Varšava Chopin téměř dva roky protiprávně blokuje."

Podíl 30,4 procenta v letišti Modlin, které je zhruba 40 kilometrů od Varšavy, má stání letištní společnost PPL. Ta je i jediným majitelem letiště Varšava Chopin, které se nachází na hranicích města.

Plány na rozšíření malého, ale vytíženého letiště Modlin byly utlumeny, když vláda doporučila postavit nové velké letiště v centrálním Polsku, zhruba 100 kilometrů od Varšavy. Otevření nového centrálního letiště podle odborníků pravděpodobně povede k uzavření několika existujících letišť v oblasti.

Plán na nové letiště podpořila státní letecká společnost LOT, která ho vidí jako pilíř své ambiciózní strategie mezinárodní expanze. Plány předpokládají přesun veškeré osobní přepravy z letiště Chopin na nové letiště.

Společnost PPL státní tiskové agentuře PAP sdělila, že nesouhlasí s argumentem Ryanairu a podala vlastní stížnost polským úřadům pro hospodářskou soutěž, kde obvinila Ryanair, že zneužívá svého postavení jediné letecké společnosti, která létá z letiště Modlin. "Podle našeho hodnocení, když přijde na letiště Modlin, zdroj problémů leží jinde - žádná letecká společnost nechce létat na letiště, kterému dominuje jediný přepravce," uvedla PPL. Šéf Ryanairu Michael O'Leary označil tuto myšlenku za hloupou.

Někteří odborníci si myslí, že nové letiště bude mít problémy s tím, aby bylo ziskové a naplnilo svou kapacitu.