"Je stále kritický nedostatek řidičů. Chybí nám jich asi osm procent. Řidiči, které máme, tak mají více přesčasů a jsou tím pádem více unaveni," uvedl. Podnik se snaží nabírat nové lidi. Každoročně zvyšuje platy podle kolektivní smlouvy. "Loni jsme jim snažili dát ještě maximum odměn díky kladnému hospodaření společnosti. A pro letošek se navýšil stabilizační příspěvek," uvedl. Každý měsíc tak letos dostávají navíc 2000 korun.

Hodně řidičů z firmy odešlo ve druhé polovině loňského roku, protože je po nich obrovská poptávka. "Přetahoval nám je trh obecně, který byl ještě aktivován nekoncepčním plošným navýšením řidičům linkové dopravy," uvedl ředitel. Do loňského ledna si řidiči PMDP dlouhodobě vydělávali více, než jejich kolegové na linkových autobusech ČSAD Plzeň. "Doprava ve městech je vždycky psychicky i fyzicky horší, než když vyjede řidič ČSAD do Horní Dolní," uvedl šéf odborů PMDP Robert Pašek.

Loni na podzim se ale firma dostala do situace, že skladník v Lidlu měl více než řidič vozidel MHD v Plzni.

"Aktuálně už nepokračuje trend poklesu počtu řidičů. V prosinci a v lednu se to zastavilo," uvedl Ptáček.

PMDP mají nyní zhruba 120 autobusů, 116 tramvají, 89 trolejbusů. Loni ujely podle objednávky města přes 15,3 milionu kilometrů, zhruba stejně jako předloni i letos. Stejný byl i počet přepravených cestujících, který se pohyboval kolem 100 milionů lidí.