"Je vyrobeno či rozpracováno několik desítek kusů vozidel, ale naplno se produkce rozběhne až po homologaci. Nemá cenu vyrábět na sklad, když vyrobené vozidlo nemůžete ještě dodat zákazníkovi," uvedl Čírtek.

Dosud vyrobené vozy typu Avia D 120 jsou v tonáži 12 tun, splňují emisní normu Euro 5. Podle Čírtka budou směřovat především na český a slovenský trh. Avia loni v září představila také nový nákladní vůz Avia Euro 6.

Jak dříve uvedl generální ředitel společnosti Ivan Fišák, chce Avia v budoucnu vyrábět vozidla v provedení 7,5, devět a 12 tun. V loňském roce chtěla firma vyrobit 90 vozidel, letos by podle plánu mělo z výrobní linky sjet 360 až 400 vozů.

Kabiny vyrábí Avia ve vlastní svařovně z výlisků dovezených z Indie, lakují se v sesterské automobilce Tatra. Rámy bude dodávat firma Karbox, obě jsou součástí holdingu CSG.

Avia v současnosti zaměstnává asi 80 lidí. Počítá s postupným zvyšováním jejich počtu v závislosti na růstu produkce. Výrobní kapacita v Přelouči činí až 1200 vozů ročně, což by vyžadovalo zhruba 150 zaměstnanců.

Automobilka nově sídlí v prostorách CSG. Společnost Avia Motors koupil holding v roce 2016 od indické skupiny Ashok Leyland Motors, která v roce 2013 produkci v Česku ukončila a přenesla ji do Indie.