Hasiči podle ředitele chtějí odolná vozidla po zkušenostech s náročnými zásahy ve Vrběticích na Zlínsku, kde v roce 2014 vybuchl muniční sklad, a také po loňském výbuchu plastické trhaviny v areálu Poličských strojíren.

"Podvozek s kabinou bude mít nejvyšší stupeň pancéřování, aby posádce poskytl co největší ochranu. Nástavba má monitorovací zařízení, termokameru, přenos předává dál. Má nádrž na vodu, dvě speciální lafety na střeše a nárazníku, aby se mohl dostat nejblíže epicentru události," řekl Červený.

Podvozek se čtyřmístnou kabinou odolá některým střelám a explozím a ochrání posádku před chemickým zamořením. Brodit se může do hloubky 1,2 metru. Do května až června ho vyrobí kopřivnická Tatra.

Na výrobu dvou nástaveb má pak THT Polička čas do konce září, smlouvu s hasiči společnost firma podepsala na sklonku loňského roku. Nástavba bude odolná pro silnému mechanickému poškození, při jízdě lesem nebo mezi troskami. Cisterna pojme 12.000 metrů krychlových vody. A například v horní části bude teleskopický stožár s kamerou, termokamerou a laserovým dálkoměrem.

Společnost v roce 1994 navázala na tradici započatou na konci 19. století firmou Stratílek z Vysokého Mýta, výrobce požárních stříkaček a hasičského příslušenství. Po znárodnění v roce 1948 se jmenovala Továrny hasicích zařízení (THZ) a v roce 1962 se sloučila se společností Karosa. Od roku 1985 pak výroba fungovala v Poličce.

Podnik s 250 zaměstnanci ročně vyrobí nebo rekonstruuje dvě stovky vozidel, 90 procent produkce dodává pro český a slovenský trh. Roční tržby podniku se pohybují kolem 750.000 milionů korun.

Šasi firmě dodává nejčastěji Tatra, ale také Scania, Man, Renault nebo Avia. Nástavbu, tedy čerpadlo, nádrž nebo karosérii, si podnik navrhuje a zhotovuje sám.

Výroba standardního vozidla trvá kolem 1500 hodin, speciální vozidlo na míru zákazníkovi pracovníci vyrábějí a montují 4000 až 6000 hodin. Rekonstrukce, například výměny nástavby, zaberou desítky hodin.