Scania se podle komise domlouvala s pěti dalšími výrobci na cenách a na přesunu nákladů na nové technologie nutné k plnění přísnějších emisních norem na zákazníky. Automobilka však tato obvinění odmítá.

"Scania v odvolání zpochybňuje zjištění a obvinění obsažená v rozhodnutí komise," uvedla dnes firma.

Evropská komise už v polovině loňského roku vyměřila ostatním účastníkům kartelu pokuty v celkové výši 2,9 miliardy eur. Firmy MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco a DAF se tehdy s komisí dohodly a přiznaly účast v kartelu. Scania, která je stejně jako MAN součástí německého koncernu Volkswagen, se ale k dohodě nepřipojila.

Kartel podle Evropské komise fungoval v letech 1997 až 2011. Komise případ začala vyšetřovat v roce 2011, kdy na kartel upozornila společnost MAN. Ta se díky oznámení pokutě vyhnula. Ostatním firmám, které se loni ke kartelu přiznaly, byly pokuty sníženy o deset procent.

Nejvyšší pokutu za tento kartel dostala německá automobilka Daimler, které loni Evropská komise nařídila zaplatit zhruba miliardu eur. Pokuta vyměřená společnosti Scania je druhým nejvyšším postihem v této kauze.