Stavba by měla být hotová nejpozději v roce 2020, část nákladů má pokrýt evropská dotace. Místní na ni čekali několik desítek let. "My jsme se rozhodli, že tento úsek, přestože měl být původně etapizován, tak nebude ve třech etapách, ale bude v jedné etapě," uvedl dnes ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Podle starosty Slaného Martina Hrabánka (ODS) bylo při přípravě stavby třeba vyřešit u pozemků přes 450 vlastnických vztahů. Výkupy trvaly přibližně deset let.

Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Jana Kroupy by stavbu mohly pozdržet archeologické nálezy, neočekává ale, že by byly v tak velkém rozsahu jako například na stavbě dálnice D1, kde letos na jaře u Přerova archeologové odkryli pravěké sídlištní objekty.

Silnice číslo 16 slouží jako tah propojující například chomutovskou silnici 7 a teplickou dálnici D8. Po dokončení nové silnice se uleví od nadměrné dopravní zátěže také například obcím Vítovu, Luníkovu nebo Ješínu. K bezpečnosti řidičů přispějí i nově vybudované mimoúrovňové křižovatky.