Americká součást pivovaru, který vyrábí například piva Budweiser, Stella Artois a Corona, chce tímto způsobem snížit jak náklady na pohonné hmoty, tak i emise. Kamiony mají jezdit k zákazníkům do vzdálenosti maximálně 320 kilometrů, což zcela postačuje, neboť vůz Semi má deklarovaný dojezd 800 kilometrů.

AB InBev se zatím nerozhodl, jak za auta zaplatí. "Uhradili jsme zálohu, abychom byli v pořadí," uvedl představitel firmy James Sembrot. Výši zálohy ale odmítl komentovat. Pivovar podle něj objednávku učinil v listopadu, ještě před debutem vozu Semi. Vůz má stát 150.000 až 200.000 dolarů (3,3 až 4,3 milionu Kč).

Když Tesla vůz představovala, hovořila o požadované záloze 5000 dolarů, později ji však zvýšila na 20.000 dolarů.

Tahače Tesly si zatím objednaly firmy jako je J.B. Hunt Transport Services, Wal-Mart Stores, DHL a Ryder System. Celkově má Tesla potvrzeny zakázky zhruba na 116 vozů. To není mnoho na trhu, kde se roční nabídka tahačů pohybuje mezi 250.000 a 300.000 kusy.

S vozem Semi se Tesla podle analytiků pouští na nejistý trh. Poptávka po elektrických nákladních vozech se ale má v příštím desetiletí zvyšovat, protože Spojené státy, Evropa a Čína zpřísňují své emisní předpisy. Podle odhadů společnosti Navigant Research má prodej elektrických nákladních aut do roku 2026 stoupnout na více než 70.000 z loňských 4100. Většinou se ale budou prodávat menší a středně velké vozy, jako jsou popelářská auta nebo dodávky. Ty mohou mít menší dojezd, asi do 160 kilometrů, takže budou mít i levnější baterii. Lze je také dobíjet na plný výkon přes noc.