Součástí rekonstrukce je vybudování zdvojených nástupních koridorů u prvního stání, aby bylo následně možné nastupovat do letadla dvěma mosty současně. To je nutné pro odbavování cestujících z velkých dálkových letadel. "Zdvojený most neznamená, že primárně zkrátí odbavení, ale že vůbec umožní standardní moderní způsob odbavení dálkových letadel. Letecké společnosti by takové lety jedním mostem ani odbavovat nechtěly, nástup pasažérů by trval příliš dlouho," uvedla mluvčí letiště Marika Janoušková.

Kromě této přestavby je součástí smlouvy obměna dalších dvou nástupních mostů a vznik dvojice zcela nových. Kvůli nim bude muset letiště uzavřít čtyři obchody, které se nacházejí na místě budoucích nástupních prostor.

Letiště v současnosti investuje do rozšiřování odbavovacích kapacit. Ještě rozsáhlejší investice ale předpokládá do budoucna, kdy by počet odbavených cestujících ročně mohl vzrůst na více než 21 milionů. Během deseti let do rozvoje tohoto nejvýznamnějšího tuzemského letiště plánuje pražské letiště investovat 27 miliard korun.

Největší investicí má být výstavba takzvané paralelní vzletové a přistávací dráhy, kvůli které se zvýší počet odbavovaných letadel. Masivní investice firma plánuje také do třídírny zavazadel. V současnosti letiště dokončuje modernizaci druhého terminálu určeného pro lety do schengenského prostoru. První terminál pro lety mimo evropský bezcelní prostor se dočkal rekonstrukce prostor pro cestující vloni.