"Budou zrušeny vlaky, které dnes vyjíždějí zhruba 13 minut po rychlících z České Lípy do Bakova nad Jizerou, kde se dá přestupovat na Turnov a Mladou Boleslav. Místo nich budou prodlouženy vlaky z Rumburku přes Českou Lípu do Doks, které dnes v Doksech končí, ale od prosince budou prodlouženy přes Bakov nad Jizerou až do Mladé Boleslavi," popsal připravované změny Blažek. Cestující budou podle něj moci jezdit bez přestupu, cesta potrvá zhruba hodinu. "Osobní vlak bude jen o tři minuty pomalejší než rychlík," dodal.

Jeden vlak sice podle Blažka z jízdního řádu zmizí, z České Lípy do Mladé Boleslavi a opačně ale podle něj pojede každou hodinu přímý spoj po celý den od rána zhruba do 20:30. "V návaznosti na to se připravují i změny v autobusových linkách tak, aby pokud možno nedocházelo k souběhům mezi vlaky a autobusy, aby se linky vzájemně prokládaly. Autobusové linky z České Lípy do Doks budou navíc prodlouženy až do Bělé pod Bezdězem k papírnám, aby byla zajištěna doprava zaměstnanců na směny," dodal Blažek.

V České Lípě se setkává pět železničních tratí. Sjíždějí se tam rychlíky, které pokračují na Liberec, Děčín, na Bakov nad Jizerou, Kolín a do Šluknovského výběžku. Podobných železničních uzlů v Česku mnoho není. Změny jízdních řádů a zrychlení vlaků umožnila modernizace nádraží v České Lípě, okolních tratí a také zabezpečení, do nichž investovala Správa železniční dopravní cesty zhruba miliardu korun. Díky tomu mohou už od září jezdit vlaky v okolí stanice v České Lípě a směrem na Lovosice a Liberec rychlostí až 120 kilometrů za hodinu.