"V tuto chvíli se nacházíme ve vývojové fázi (e-shopu) a v roce 2018 bychom chtěli internetový obchod v ČR spustit. Pokud vše poběží jak má, mělo by to být začátkem příštího roku," uvedl jednatel společnosti Gerhard Fischer.

Společnost chce od začátku nabízet přes internet kompletní sortiment. Spoléhá především na nabídku zboží pod svými privátními značkami. Konkurenční drogistické řetězce Rossmann a Teta v ČR přes internet neprodávají. "Nemyslím si, že bychom zaspali, protože ani třeba Tesco (Potraviny on-line) není plošně v ČR dostupné," dodala jednatelka firmy zodpovědná za marketing Martina Horká.

Do modernizace a vybavení prodejní sítě investovala dm téměř 183 milionů Kč. Více než 40 prodejen prošlo modernizací, částečným zvětšením či přesídlením do atraktivnějších lokalit. Množství prodaných výrobků vzrostlo o 14 procent na 146,7 milionu.

Příznivý vývoj firmě v tomto roce umožnil mimořádným způsobem investovat do sortimentu, cen a modernizace prodejní sítě, dodal Fischer.

Firma ve finančním roce 2016/2017 vytvořila 115 nových pracovních pozic a nyní má 2830 pracovníků. V obchodním roce 2017/18 chce řetězec investovat do dalšího rozvoje 190 milionů Kč. Podíl privátních značek na prodejích dosahuje 33 procent, meziročně o tři procentní body vzrostl. Nyní má dm 24 privátních značek a 4000 produktů.

Pro kosmetiku čeští spotřebitelé nejčastěji míří do řetězců dm drogerie markt, Teta a Rossmann. Silnou pozici mají v kosmetice také přímí prodejci Avon a Oriflame a širokosortimentní prodejny jako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Globus, vyplývá z údajů GfK.

Obrat celé skupiny dm, včetně dm Německo, v obchodním roce 2016/17 činil 10,26 miliardy eur, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 5,7 procenta. Aktuálně zaměstnává dm po Evropě 59.046 lidí a ve 12 zemích má 3464 prodejen.