Za prvních devět měsíců roku se ale počet registrací nových vozů zvýšil o 3,7 procenta na 11,66 milionu. Nižší odbyt měl v září německý a britský trh, kde se prodalo o 3,3 procenta, respektive o 9,3 procenta méně vozů. Nárůst registrací naopak zaznamenala jižní Evropa; o 8,1 procenta v Itálii a o 4,6 procenta ve Španělsku.

Prodej vozů značky PSA se snížil o více než pět procent, meziroční pokles zaznamenaly její značky Peugeot, DS a Opel/Vauxhall. Automobilka PSA, která Opel převzala letos, začala oznamovat údaje o nových registracích vozů německé automobilky v srpnu.

Prodej vozů značky Ford klesl o 13 procent na 93.288 vozů, lídr automobilového trhu Volkswagen zaznamenal pokles o 1,1 procenta, především kvůli poklesu kmenové značky VW o 3,2 procenta. V rámci koncernu Volkswagen vzrostl počet registrací vozů Škoda Auto o 3,6 procenta, počet registrací vozů Seat pak o 10,2 procenta.

Lépe se v září dařilo asijským výrobcům. Toyota prodala o 1,9 procenta více vozů, Nissan o 3,3 procenta a Hyundai o 2,1 procenta.

Zářijové registrace podle analytika KPMG Jana Linharta nevybočují z trendu posledních měsíců. Stále více se však ukazuje, že na klíčových trzích je potenciál růstu téměř vyčerpaný. Některé země stále potenciál pro silný růst mají, především s ohledem na rostoucí ekonomiku v některých zemích střední a jihovýchodní Evropy.

"Růst v řádu nižších jednotek procent můžeme očekávat i po zbytek roku. Čím dál víc však zákazníci narážejí na nedostatečné kapacity výrobců u nejžádanějších modelů. Čekací doba na nová auta se prodlužuje, trh tedy nemůže růst podle aktuální poptávky zákazníků. To nemusí být nutně špatná zpráva, vytváří se tím určitý polštář pro případ výkyvů ekonomiky a zpomalení poptávky. Jak víme z minulosti, trhy nikdy nerostou věčně," dodal Linhart.