Zvýšení mezd podle požadavků odborářů vyčíslilo vedení podniku na 220 milionů korun a další požadavky na více než 300 milionů. Jelikož by tyto peníze muselo přidat město, zúčastnil se dřívějších jednání i primátor Petr Vokřál (ANO). "Konečně se začalo počítat a začalo se jednat tak, jak se jednat má," řekl Weinstein. Do minulého jednání totiž podle něj vedení nepřišlo s žádným protinávrhem.

Podle vedení podniku si obě strany uvědomují důležitost situace. "Na dalším jednání vedení předloží jinak strukturovaný protinávrh," řekla ČTK mluvčí podniku Lukšová. Jednání se podle ní nesla v pozitivním duchu a není, kam spěchat, protože současná kolektivní smlouva může platit až do 30. dubna.

Podle odborářů je potřeba výrazně zvýšit platy, protože chybějí řidiči a problém se může objevit také u pracovníků dílen. Výrazné zvýšení platů by podle nich mohlo zabránit odlivu řidičů, a případně i přivést další. Průměrný plat řidiče je i s přesčasy a příplatky zhruba 30.500 korun. Podle Weinsteina je to ale při přepočtení na standardní pracovní dobu 23.000 až 24.000 Kč. Podle ředitele podniku Miloše Havránka si zaměstnanci, a především řidiči zaslouží zvýšení mezd, ale musí to být zasazeno do reálného ekonomického rámce.

Dopravní podnik má 2700 zaměstnanců, z toho 1300 řidičů. Do ideálního stavu dlouhodobě chybí zhruba 100 řidičů. Přirozenou fluktuaci se daří nahrazovat, nedaří se však zvýšit počet do ideálního stavu.