Automobilový průmysl je největším německým vývozcem a poskytuje zhruba 800.000 pracovních míst.

"Rizika spojená s tím, jakou podobu bude mít brexit, a s budoucí obchodní politikou USA zůstávají," uvedlo ministerstvo. "K tomu by takzvaná dieselová krize měla být klasifikována jako nové riziko pro německou ekonomiku, i když dopady v tuto chvíli není možné vyčíslit," dodalo.

Německá centrální banka Deutsche Bundesbank dnes nicméně ve své měsíční zprávě o ekonomice uvedla, že emisní skandál ani diskuze o možném zákazu starších naftových motorů zatím neměly na vyhlídky automobilového průmyslu žádný výraznější dopad.

Německou ekonomiku ve druhém čtvrtletí táhly hlavně výdaje domácností a státu. Hrubý domácí produkt se ve druhém čtvrtletí zvýšil o 0,6 procenta. Naopak slabší zahraniční obchod zpomalil růst, protože vývoz rostl výrazně méně než dovoz.

Ministerstvo uvedlo, že očekává, že průmyslový sektor bude pokračovat v rozmachu také ve třetím čtvrtletí, což ukazují indikátory zakázek a nálady podnikatelů. Dieselová krize by však mohla vrhnout stín na výhled růstu vzhledem k důležitému postavení automobilového průmyslu.

Podle centrální banky by německá ekonomika mohla letos růst rychleji, než se dosud předpokládalo, a to díky mimořádně silné průmyslové výrobě, exportu i spotřebě. Ve své dřívější prognóze odhadovala Bundesbank letošní tempo hospodářského růstu na 1,9 procenta.

Němečtí politici a šéfové automobilky se tento měsíc dohodli, že opraví software u 5,3 milionu vozů s naftovým motorem, aby se snížilo znečištění, a pokusí se napravit poškozenou pověst průmyslu.

Regulační úřady v EU rovněž vyšetřují obvinění z kartelové dohody mezi německými automobilkami. Výsledkem by mohla být vysoká pokuta pro společnosti, napsala agentura Reuters.

pmh irl ank