"Počet cestujících na Letišti Václava Havla neustále roste, a tím i počet cestujících, kteří se potřebují dostat do centra a z centra města prostřednictvím autobusů. Zkracování intervalů autobusové dopravy však už není z technických důvodů možné, a proto vidím potenciál uspokojit narůstající poptávku právě vysokokapacitními autobusy," řekla pražská primátorka Adriana Krnáčová.

Nedávno začala modernizace železnice z Prahy do Kladna, která počítá s odbočkou na letiště. Do jejího dokončení jsou cestující odkázáni na taxi a právě autobusy linky 119, která propojuje letiště s linkou metra A.

Na čtyřměsíčním pronájmu vozu se DPP dohodl s obchodním zastoupením Mercedes-Benz v Česku. Autobus je nízkopodlažní a klimatizovaný. Podnik během zápůjčky vůz otestuje a posléze vyhodnotí, jak tento typ autobusu vyhovuje jeho požadavkům. "Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů. Proto jsme se rozhodli otestovat autobus v pilotním provozu," uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar.

DPP od konce loňského do začátku letošního roku na stejné lince testoval autobus belgického výrobce Van Hool. Svou délkou téměř 25 metrů překonával autobus testovaný nyní. V obou případech si dopravní podnik musel vyjednat výjimku, protože české předpisy dovolují maximální délku 18,75 metru.

DPP provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně zhruba čtyři miliardy korun.