"Pokud budou práce na vozech pokračovat dosavadním tempem, podaří se zakázku dokončit ještě v předtermínu," uvedla Kuchařová.

Vedoucí oddělení marketingu a obchodu Ekovy Ondřej Karpita řekl, že podnik opravuje kompletně nosníky tramvají typu Sirio M32. "Provádí se tam nějaká povrchová úprava, sanace, antikorozní úprava plus mění se komplet podlahová krytina, dodávají se nové vyhřívací podložky," řekl Karpita.

Vyhřívací podložky jsou umístěny při vstupu na schodech tramvají. Jejich účelem je zabránit tomu, aby se tam v zimním období držel sníh. "Dále se tam vyměňují kompletně skleněné tabule plus občas nějaká ta sedačka, záleží podle každé tramvaje, v jakém stavu přijede," řekl Karpita.

Ekova už pro Götteborg od roku 2011 do letoška opravovala 80 tramvají typu M31. Vyměňovala na nich trakční výzbroj, vnější oplechování, podlahovou krytinu, ale také madla, dveře či schody.

Ostravská společnost Ekova Electric se zabývá modernizacemi tramvají nebo výrobou elektrobusů, které sama i vyvíjí. Je dceřinou společností městského Dopravního podniku Ostrava.