O plánovaných změnách ve vedení Audi informoval i německý list Manager Magazin, podle kterého Volkswagen tímto způsobem reaguje na skandály kolem Audi a na zaostávání značky za domácími konkurenty Mercedes a BMW. V posledním roce a půl podle listu vyplouvají na světlo stále další podrobnosti ohledně role Audi v aféře kolem falšování testů emisí. Audi i Volkswagen teď navíc čelí podezření z kartelových dohod s dalšími německým automobilkami.

Šéf představenstva Audi Rupert Stadler už delší dobu čelí kritice za způsob, jakým řeší důsledky aféry kolem testů emisí. Dozorčí rada mu ale v květnu prodloužila kontrakt. Podle zdrojů Reuters by nyní místo Stadlera měli o funkce v představenstvu Audi přijít finanční ředitel Axel Strotbeck, šéf výroby Hubert Waltl, personální ředitel Thomas Sigi a šéf odbytu Dietmar Voggenreiter. Jejich nástupci prý ještě nebyli jmenováni.

List Manager Magazin tvrdí, že tuto čtveřici o jejím chystaném odvolání ve středu informoval generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller. Představitelé Audi a Volkswagenu se nicméně k informacím agentury Reuters a listu Manager Magazin odmítli vyjádřit.

Mnichovská prokuratura začátkem června oznámila, že se rozhodla rozšířit vyšetřování automobilky Audi, které zahájila kvůli podezření z podvodu kolem emisí naftových vozů. Rozšířením vyšetřování reagovala na zprávu, že německé úřady odhalily nezákonný software pro manipulaci s testy emisí v naftových automobilech Audi A8 a A7. Zjištění se týká zhruba 24.000 vozů vyrobených v letech 2009 až 2013 a prodaných v Německu a dalších evropských zemích.

Americká vláda tento měsíc obvinila bývalého manažera automobilky Audi, že nařídil zaměstnancům vytvořit software umožňující falšovat testy emisí naftových aut. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí nainstaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě.