Vyšetřování vede tým složený z příslušníků armády i civilistů a také z australských odborníků. Vyšetřovatelé podrobili analýze záznamy o počasí a data z obou černých skříněk, tedy informace o průběhu letu a záznam hlasů z kokpitu. S týmem spolupracoval výrobce letadla, který pomohl získat data z černých skříněk.

Vyšetřovatelé došli k závěru, že pilot ztratil kontrolu nad strojem asi po 90 minutách letu, když se dostal do hustého bouřkového mraku. Na křídlech se vytvořila námraza, která pokryla i přívod vzduchu do motorů. Ty pak z provozu vyřadil náhlý boční vítr. Následoval střemhlavý pád, pilot nemohl podle vyšetřovatelů situaci nijak zachránit.

Vyšetřovatelé vyloučili sabotáž, výbuch i selhání motorů jako možné příčiny katastrofy. Nezodpovězenou otázkou zůstává, proč pilot do bouřky vletěl. S pomocí meteorologického radaru se totiž lze takovým mrakům vyhnout, napsal zpravodajský server BBC.