Třetinu všech zánovních aut Mototechny skoupí Brňané. Tři čtvrtiny zákazníků jsou muži a kupují nejčastěji škodovky, konkrétně modely Superb, Octavia, Rapid, Yeti a Fabia.

Podle generální ředitelky AAA AUTO International Karolíny Topolové prudce roste zájem o zánovní automobily. "Tedy od šesti měsíců od výroby do maximálně tří let. Lidé chtějí mít krásné auto, ale nechtějí za něj platit plnou cenu, když prakticky okamžitě po vyjetí z prodejny stojí o desetitisíce korun méně," uvedla Topolová.

Auta nejprodávanějších značek dnes Mototechna zaparkovala na Moravském náměstí na ploše bývalého Německého domu, poté je převeze na náměstí Svobody. Firma zkouší koncept pop-up store, tedy vytvoření prezentace na přechodnou dobu. "Lidé si budou moci vozy prohlédnout, posadit se do nich a domluvit si zkušební jízdu, případně si vůz rezervovat a posléze koupit," uvedl koordinátor výstavy Stanislav Gálik. Nejdražším vozem na výstavě je Mercedes GLA 200d 4MATIC z roku 2016, cena nového se blíží k 1,2 milionu korun, po roce používání už klesla na necelých 860.000 korun.

V tuzemsku se loni prodalo zhruba 700.000 ojetých aut, což představuje šestiprocentní meziroční nárůst. Podle statistik AAA Auto v loňském roce nabízeli české autobazary a soukromí prodejci 1,09 milionu ojetých aut, což je o 158.000 více než v roce 2015. Z inzerovaných vozů se tak prodala zhruba polovina. "Na trhu s ojetými vozy došlo k zásadnímu oživení a zvětšení téměř o pětinu," řekla Topolová. To dokazuje i to, že letos v červnu inzerovali čeští prodejci 79.000 ojetých vozů, což je 5000 vozů více než loni v červnu.