Index PMI, který měří aktivitu mezi nákupními manažery, se ve Francii v tomto měsíci vyšplhal na 57,6 bodu z 56,6 v dubnu a v Německu na 57,3 bodu z 56,7 v minulém měsíci. Je tak v obou zemích nejvýše za šest let a pohodlně nad hranicí 50 bodů, která dělí ekonomický růst od poklesu.

Ve Francií zůstávají tahounem ekonomiky služby. Optimismus podnikatelů povzbudilo i zvolení nového francouzského prezidenta Macrona, který ve volební kampani sliboval zpružnění francouzského pracovního trhu, snížení daně z příjmu právnických osob a další opatření příznivá pro podnikatelský sektor, píše agentura Reuters.

V Německu se oproti očekáváním zvýšily výrobní aktivity, daří se ale všem sektorům od strojírenství po stavebnictví a roste i spotřeba. Němečtí exportéři těží podle Chrise Williamsona z IHS Markit ze zvýšené globální poptávky po autech a strojích 'Made in Germany' a z příznivého kurzu eura.