Generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek tehdy pro ČTK uvedl, že mexická metropole je "ohromným trhem" i pro jiné dopravní prostředky. Trolejbusy už tam jezdí, ale je zájem o obměnu a další dodávky. Státy v Latinské Americe mají podle Šilhánka velkou perspektivu, ale jsou tam ochranářská opatření typu cla. Nutné je tak vyrábět v těchto zemích. Velmi zajímavým trhem je také Brazílie.

"Nový trolejbus by měl na zkouškách jezdit v mexickém hlavním městě v průběhu letošního roku. Cílem je, aby si zákazník mohl v reálném provozu ověřit výhody nových řešení trolejbusů s moderní elektrickou výzbrojí," uvedl obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch. Vůz byl postaven speciálně pro potřeby místního dopravního podniku STE (Sistema de Transporte Electrico) Mexico City.

Mexické hlavní město se dlouhodobě potýká se znečištěným ovzduším, a to i kvůli husté dopravě. Radnice proto plánuje na z jedné z nejdůležitějších dopravních tepen, známé Eje Central, vytvořit takzvaný koridor s nulovými emisemi. Chce k tomu využít ekologické trolejbusy. Mexico City trolejbusy úspěšně provozuje od roku 1954, nyní chystá tradiční způsob dopravy posílit o flotilu nových vozů, řekl Kuch.

"Naše firma dodala pro nový trolejbus kompletní elektrovýzbroj. Samotná finální montáž probíhá za podpory škodováckých odborníků v závodě DINA Camiones nedaleko hlavního města," uvedl Kuch. Vedle moderního odbavovacího systému, bezdrátové sítě wifi a kamerového systému disponuje vozidlo novým řešením pohonu, který mu umožňuje nezávislý dojezd na naftový generátor až do 30 kilometrů. To lze využít hlavně při průjezdech dlouhými tunely nebo při výpadcích v dodávkách elektřiny.

Škoda Electric s firmou DINA už dodaly 25 nových trolejbusů pro mexické město Guadalajara. "První vozy se objevily v ulicích na začátku roku 2016. Tamější dopravní podnik a především cestující jsou s nimi velice spokojeni," uvedl Kuch. Od loňského ledna jsou nová vozidla součástí integrovaného dopravního systému města, který denně přepraví víc než deset milionů pasažérů. Dopravní podnik Guadalajary novými trolejbusy nahradil asi 30 let provozované vozy.

Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. České vozy jezdí ve 30 zemích v Evropě, Asii a Americe. Podnik ročně utrží mezi pěti až šesti miliardami Kč.