Úřad dále uvedl, že počítá s tím, že celkový roční prodej aut se díky postupující urbanizaci a pronikání čínských automobilek na zahraniční trhy zvýší oproti roku 2016 o 25 procent. Loni se na zdejším největším automobilovém trhu prodalo 28 milionů vozů.

Čínské firmy investují ve zvýšené míře do vývoje elektrických a hybridních aut, aby se vešly do nově zaváděných vládních kvót, napsala agentura Reuters. Vláda plánuje, že prodej ekologických typů vozů dosáhne v roce 2020 až dvou milionů a v roce 2025 bude tvořit 20 procent všech prodaných aut.

Odbyt ekologických automobilů díky politice vlády výrazně stoupl. Loni ale stále tvořily pouze dvě procenta z celkového objemu prodaných aut.

Vláda rovněž podpoří vznik lokálních šampionů, kteří budou schopni konkurovat zahraničním automobilkám v Číně a prorazit i na zahraničních trzích. "Kvalita čínských automobilových značek jasně roste, sílí i jejich globální vliv, uznání a renomé," uvedlo ministerstvo. Do roku 2025 se některé čínské značky dostanou mezi celosvětovou desítku nejlepších, domnívá se úřad.

Čínské domácí automobilky jako SAIC a Geely již úspěšně konkurují svým známějším rivalům novými modely a marketingovými strategiemi. Podle ministerstva se budou snažit v příštích deseti letech zvýšit export do vyspělých zemí a zlepšit technologie baterií pro elektrické automobily.