Adepti letectví, kteří přiletěli z Číny v úterý, mají před sebou náročný program. "Čeká je čtrnáctiměsíční kurz, na jehož konci získají evropskou licenci obchodního pilota a čínskou licenci obchodního pilota. Během těch 14 měsíců absolvují 900 hodin teoretické a 230 hodin letové výuky," uvedl Markovič.

Kromě smlouvy se S'-čchuan Airlines, podepsané po loňské návštěvě prezidenta Miloše Zemana na bystřickém letišti, zajišťuje letecké škole studenty také společný projekt s dopravní fakultou ČVUT a čínskou partnerskou agenturou, připravující kandidáty na výcvik. "Je to tripartitní smlouva. První várka 33 studentů už přijela do Prahy, v současné době probíhá intenzivní kurz angličtiny a od září nastoupí na obor profesionální pilot. Součástí jejich studia bude i letecký výcvik, takže u nás budou létat," řekl Markovič.

Díky novým obchodům se škole zvýší objem činnosti zhruba o 70 až 80 procent. Musela zvýšit počet letadel na 38 z původních 30 a k loňským 18 zaměstnancům na plný úvazek přibrala dalších sedm. "A o dalších deset jsme zvýšili počet externistů," doplnil Markovič.

Sehnat kvalifikované pracovníky není jednoduché. Většina zaměstnanců je z tuzemska, součástí týmu jsou však i instruktoři z Číny nebo Francie. "S tímto obchodem souvisí i zvyšování mezd, což je velmi pozitivní efekt, takže nejenže máme nová pracovní místa, ale zvyšujeme mzdy, například u letových instruktorů jsme zvýšili odměny o 30 procent," dodal Markovič.

Veřejné vnitrostátní letiště, ležící jihozápadně od Benešova mezi Bystřicí a Nesvačily, je umístěno na krajských pozemcích. Provozuje ho město Bystřice prostřednictvím příspěvkové organizace Letiště Benešov. Město podle Markoviče nedávno zpevnilo pojížděcí dráhu a do budoucna se chystají investice do přistávací dráhy a osvětlení. Letecká škola F AIR patří podle Markoviče k největším v Evropě.