Změní se i dosavadní registr, provozovatelé pump budou muset podle předlohy nově oznamovat druhy prodávaných pohonných hmot. Obchodníci s pohonnými hmotami a provozovatelé benzinek budou smět nakupovat stlačený zemní plyn jen od držitelů licence. Změní se i povolování vzniku čerpacích stanic, řešit ho budou stavební úřady podle stavebního zákona.

Předloha, která reaguje na evropskou směrnici o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva, zavede definice a povinnosti, které souvisí s vytvořením infrastruktury pro alternativní paliva. "Ten zákon úplně nově zavádí do legislativy celý systém alternativních paliv, který teď nebyl popsán," řekl ČTK zpravodaj k novele Martin Kolovratník (ANO). Týká se to především právě elektromobility a definice příslušných pojmů.

Například za běžnou dobíjecí stanici pro elektromobily bude podle novely považována stanice, která umožňuje přenos elektřiny do elektrického vozidla s výkonem 22 kilowattů (kW) nebo nižším. Dobíjecí stanice s výkonem vyšším než 22 kW budou označeny jako vysoce výkonné. Prodejci elektřiny nebudou distributory pohonných hmot podle zákona o pohonných hmotách.

Poslanci na návrh hospodářského výboru vyňali z působnosti zákona soukromé dobíjecí stanice vybudované třeba doma pro vlastní potřebu, v bytových domech bytových družstev nebo společenství vlastníků, pokud jsou určené pro jejich obyvatele. Zákon se také nebude vztahovat na dobíjecí stanice s výkonem do 3,7 kW určené k dobíjení jednostopých vozidel.

Poslanci také rozhodli na návrh Ladislava Velebného (ČSSD), že bude správním deliktem, pokud některá veřejná dobíjecí stanice odmítne například kvůli konkurenčnímu boji dobít některý elektromobil. "Všichni to musí poskytnout všem nezávisle na typu vozidla nebo značky, která to provozuje," poznamenal Kolovratník. Poslanec Kolovratník uspěl se svým návrhem, aby u alternativních paliv, hlavně stlačeného plynu, byla na stojanu uvedena cena přepočtená na litr benzinu nebo motorové nafty.