Příznivý vývoj evropské poptávky po automobilech podle sdružení signalizuje, že spotřebitelská důvěra zůstává silná. A to navzdory politické nestabilitě i ekonomické nejistotě po klíčových událostech loňského roku, jako bylo například červnové referendum o odchodu Británie z Evropské unie.

V prosinci prodej v EU vzrostl o tři procenta na 1,144 milionu vozů. To je nejlepší prosincový výsledek v historii. Výrazný růst zaznamenaly v závěru roku automobilové trhy v Itálii a Španělsku, v Británii poptávka po autech ale o více než jedno procento klesla.

Mladoboleslavská Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v prosinci zvýšila v zemích EU prodej meziročně o téměř 14 procent na zhruba 49.500 vozů. V celém loňském roce jí odbyt na unijním trhu vzrostl o téměř osm procent na více než 633.000 vozů. Tržní podíl značky tak zůstal téměř beze změny na 4,3 procenta.

Celý koncern Volkswagen loni zvýšil prodej v EU pouze o 3,5 procenta na 3,5 milionu vozů. Jeho tržní podíl se tak snížil na 23,9 procenta z 24,6 procenta v předchozím roce. Samotná značka VW za loňský rok vykázala pokles prodeje o půl procenta na 1,65 milionu vozů, i tak si ale udržela výrazný náskok před druhou nejprodávanější značkou Renault. Ta zaznamenala nárůst o 13 procent na 1,1 milionu vozů.

Český Svaz dovozců automobilů již dříve oznámil, že prodej nových osobních aut v České republice loni vzrostl o 12,5 procenta na rekordních 259.693 vozů. V letošním roce očekává poradenská společnost PwC další růst českého automobilového trhu.