Dopravce rekonstrukci hradil kompletně z vlastních zdrojů, což je v Jihomoravském kraji výjimka, protože terminály staví obvykle obce s podporou kraje. "Integrovaný systém začal v severní části Blanenska fungovat od roku 2007 a od té doby se také slibovalo, že vznikne terminál. Peníze však nebyly a situace se stávala neúnosnou a pro cestující někdy až nebezpečnou," uvedl Zunka. Dopravce se tak rozhodl pro stavbu z vlastních peněz.

I proto bude nádraží fungovat tak, že dopravci, kteří na něj budou zajíždět, budou patrně platit poplatek právě společnosti Dopaz. "Ještě uvidíme, jak to dopadne. Stejně tak budeme ještě řešit provoz parkoviště. Jestli si ho město pronajme, nebo ho zpoplatníme," řekl Zunka.

Pro cestující vzniklo nádraží s osmi nástupními zastávkami a jednou výstupní, samozřejmostí jsou přístřešky před deštěm a bezbariérový přístup. Dopravce zde postavil i novou budovu, která v přízemí slouží cestujícím a v patře mají zázemí řidiči, je tam toaleta a kuchyňka a řidiči tam také mohou přespat.

Letovickým uzlem projede ve všední dny zhruba 120 autobusů, zároveň na vlakovém nádraží zastavují osobní vlaky a také rychlíky mezi Brnem a Prahou.