Připravovaná přeprava nadměrného nákladu je podle Petržílkové vzhledem k rozměrům a konstrukčnímu řešení dílčích částí ojedinělou a v logistice rekordní záležitostí. "Na přesunu výrobní kolony pro chemický průmysl dlouhé 57,5 metru a měřící v průměru sedm metrů budou pracovat dva jeřáby, stacionární přístavní jeřáb a mobilní jeřáb," uvedla Petržílková. I když se v Mělníku překládaly i těžší náklady, například technologie do čínské elektrárny, je tento unikátní i svými rozměry. Těžké kusy mohou přijet i po železnici.

Hlavní část zařízení a jeho dílčí součásti poveze několik plavidel. Říční plavba do námořního přístavu Hamburk bude řádově trvat zhruba deset dnů.

Mělnický přístav dlouhodobě pokračuje v rozšiřování manipulačních a skladových ploch, plánuje také výstavbu nových skladových hal. S tím souvisí plán využití druhého přístavního bazénu. Město si letos nechalo zpracovat posouzení toho, zda mělnický přístavní terminál splňuje limity vlivu na životní prostředí. Studie ukázala, že přístav limity nepřekračuje, radnice nicméně nadále požaduje, aby se množství nákladních aut i kontejnerů nepohybovalo na povoleném maximu.

Veřejný přístav Mělník je největším přístavem v ČR, zabírá zhruba 50 hektarů. Funguje zároveň jako překladiště kontejnerů vlakové a kamionové dopravy. V přístavu se nacházejí tři kontejnerové terminály, z nichž dva si pronajímají soukromé společnosti. Ročně do přístavu vpluje několik set lodí. Denně je v terminálech odbaveno průměrně šest nákladních vlaků a přibližně stovka kamionů, přeloží se zde průměrně 300 kontejnerů.