Srovnatelný čtvrtletní zisk na akcii dosáhl 9,06 USD při tržbách 22,45 miliardy dolarů (556,6 miliardy Kč). Analytici v anketě agentury Thomson Reuters v průměru počítali se ziskem na akcii 8,63 USD a tržbami 22,05 miliardy USD. Akcie podniku tak na výsledek reagovaly růstem o zhruba 1,5 procenta a dostaly se nad 806 dolarů.

Alphabet, spolu se společností Facebook, je klíčovým hráčem na rychle rostoucím trhu reklamy v mobilních zařízeních. Alphabet je zároveň druhou největší firmou podle tržní hodnoty.

Divize Google, která je zdaleka největší součástí skupiny, se už delší dobu zabývá otázkou, jak zajistit, aby rozsáhlé aktivity v oblasti reklamy na internetu efektivně přenesla do mobilních zařízení. Výsledky z poslední doby ale analytiky na Wall Street přesvědčily, že podnik má tento plán pod kontrolou. "Je to jedna z nejlépe připravených firem na budoucnost internetu," podotkl analytik Kerry Rice ze společnosti Needham & Co.

Tržby Googlu z reklamy se zvýšily o 18,1 procenta na 19,82 miliardy dolarů (491,4 miliardy Kč), na celkových tržbách Googlu se tak podílely z 89,1 procenta. Ve druhém čtvrtletí tento podíl činil 89,8 procenta. U placených prokliků firma zaznamenala nárůst o 33 procent ve srovnání s 29 procenty ve druhém čtvrtletí. Placené prokliky jsou tím typem reklamy, za kterou inzerent platí jen v případě, že na ni uživatel klikne.

Náklady na jeden proklik, neboli průměrná částka, kterou inzerenti platí Googlu, klesly o 11 procent. Ve druhém čtvrtletí byl pokles mírnější a činil sedm procent. Analytici u tohoto ukazatele v průměru čekali ve třetím čtvrtletí pokles o 7,9 procenta.

Google dokončil svou reorganizaci do nového holdingu Alphabet loni v říjnu. V rámci reorganizace se do samostatných firem oddělily některé projekty jako samořízená auta a aktivity v oblasti prodloužení lidského života. Alphabet se stal mateřskou firmou všech těchto menších společností.