Octavia je s odstupem neprodávanějším modelem české automobilky. Za 20 let od představení prvního novodobé octavie v roce 1996 si vůz koupilo pět milionů zákazníků, z toho aktuální třetí generaci více než jeden milion.

Linie nového provedení modelu jsou ostřejší, zejména na přídi. Na každé straně se nachází po dvou světlometech, což vytváří čtyřokou tvář. Na přání mohou světlomety zářit i s využitím technologie Full LED. Logo značky je výraznější a celá příď působí mohutnějším a širším dojmem. Zavazadlový prostor 590 litrů pro liftback respektive 610 litrů pro kombi zůstane největší ve třídě. Volitelně budou pro combi k dispozici i elektricky ovládané páté dveře.

Nově Octavia dostane na výběr ze čtyř typů informačních systémů, vždy vybavených skleněným dotykovým displejem. Nejvyšší Columbus bude mít Wi-Fi hot spot a modul na SIM kartu s LTE. Novinkou bude také asistent pro jízdu s přívěsem. Systém Frontassist doplnila prediktivní ochrana chodců. Systémy Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert budou pomocí radaru v zádi jistit vůz při přejíždění z pruhu do pruhu a pomáhat mu při vyparkování při jízdě směrem vzad. Rear View Camera zabírá bezprostřední okolí vozu a obraz přenáší na palubní monitor.

Novými chytrými prvky výbavy mají být klíč s možnosti personalizace, do nějž si může několik uživatelů uložit své osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, držáky nápojů, usnadňující otevírání PET-lahví, a u verze kombi také vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.

Vůz bude vybavený pěti benzinovými a čtyřmi dieselovými motory o objemu od jednoho do dvou litrů a výkonu 84 až 184 koní. Téměř pro všechny motory v přepracovaném modelu je vedle manuální převodovky v nabídce i šesti- nebo sedmistupňová převodovka DSG. Pro motory 1,8 TSI a 2,0 TDI nabídne Škoda i pohon všech kol 4×4. V nabídce bude i volitelný systém Dynamic Chassis Control (DCC), který umožňuje charakteristicky tlumičů regulovat v režimech Comfort, Normal a Sport. Ten se objevil už u nynějšího modelu v polovině letošního roku.

Podle statistik autobazarů AAA Auto se první generace octavie nejvíce prodávala v roce 2007, pak jí postupně začala z prodejů ukrajovat Octavia druhé generace. Poprvé se octavií první generace prodalo méně než dvojkových v roce 2012. Dnes je poměr přibližně jedna ku třem. Oblíbenější je mezi zákazníky karoserie kombi. Mezi motory vede legendární pohonná jednotka 1.9 TDI, kterou mělo téměř 50 procent octavií, které se objevily v nabídce autobazarů skupiny. Více než tři čtvrtiny vozů byly pouze po jednom až dvou majitelích.