Nestalo se tak poprvé, podobný problém řešila Arriva i v červenci. V době dovolených a zároveň při nedostatku řidičů se nedaří sehnat náhradu například v případě, že řidiči na poslední chvíli oznámí zdravotní problémy. Podle Čiháka se společnost snažila s dispečery společnosti Ropid situaci řešit tak, aby byly dopady na cestující co nejmenší.

Podle mluvčího společnosti Ropid, která je organizátorem pražské integrované dopravy, Filipa Drápala dopravce dostává sankce za neodjeté spoje podle platného sazebníku. "V rámci včera (ve čtvrtek) zveřejněných změn autobusů k 15. říjnu je připraveno určité snížení výkonu tohoto dopravce," sdělil ČTK Drápal.

"Situace s počtem řidičů je v celé zemi extrémně napjatá a s problémy se potýkají všichni dopravci, které znám. Jako Arriva bychom potřebovali v Česku ihned kolem 150 řidičů, v samotné Praze a okolí bychom jich dokázali přijmout padesátku," uvedl Čihák. Arriva v létě přijala 15 nových řidičů pro Prahu a okolí, dalších 15 se připravuje v autoškole a osm z nich nastoupí už v září. "Pro další týdny máme řidiče, brigádníky i subdodavatele výkonů zajištěny," řekl Čihák.

Podle mluvčí Středočeského kraje Michaely Drobné krajský úřad o problému s tímto dopravcem ví a úřad ho upozornil, že kdyby se situace opakovala, udělí mu úřad sankce. Hejtmanství veřejnou dopravu na území regionu objednává. V pondělí budou krajští radní projednávat materiál, který by měl pro veřejnou dopravu peníze přidat, což by se mělo projevit na platech řidičů. Ty by měly stoupnout až na 100 korun za hodinu. Hejtmanství přispívá ročně na autobusovou dopravu asi 740 milionů korun, v případě zvýšení platů bude muset přidat desítky milionů.

Arriva přijímá i lidi, kteří mají řidičský průkaz na osobní auto. Autoškolu na autobus jim platí. Stejně jako v kladenské společnosti ČSAD MHD, která je také významným středočeským dopravcem a chybí jí zhruba 20 řidičů, dostávají noví zaměstnanci s řidičským průkazem na autobus náborový příspěvek 10.000 korun. Průměrný plat řidičů Arrivy v Praze činí kolem 30.000 korun, řidiči ČSAD MHD Kladno si vydělají průměrně 25.000 korun včetně přesčasů. Právě plánované zvýšení dotace krajského úřadu na veřejnou dopravu má snížit množství přesčasů a motivovat lidi k zaměstnání řidiče.

Podle Čiháka chybí v ČR v autobusové a kamionové dopravě tisíce řidičů, což bude v příštích letech znamenat značné problémy. Stejná situace je také u mechaniků.