"S klasickými trolejbusy nepočítáme. Elektrobusy ale DPP testuje již několik let. Jedná se ale o vozy, které jsou poháněny především z baterií, a pouze částečně prostřednictvím sběračů a trolejí," řekl Šurovský.

DPP má dvě dobíjecí stanice pro elektrobusy, které pracují s nabíjením prostřednictvím troleje. Jedna z nich je u stanice Želivského a druhá ve vozovně Střešovice.

Plán na zavedení trolejbusů v Praze poprvé zazněl v roce 1927, kdy o něm promluvil tehdejší předseda správní rady Elektrických podniků Eustach Mölzer. Mezi prvními vozy byly v 30. letech trolejbusy Škoda 1Tr, Tatra T-86 a Praga TOT. V provozu se nejvíce prosadily pragovky. Před druhou světovou válkou byly v Praze dvě linky, ta druhá vedla do Jinonic.

Nejvyužívanější byly trolejbusy v 50. a 60. letech minulého století. Tehdy bylo v hlavním městě na 59 kilometrů tras, na kterých jezdilo celkem 11 linek. V 60. letech 123 trolejbusů přepravilo více než 48 milionů cestujících ročně.

Trolejbusy v Praze dojezdily na začátku 70. let, kdy byly nahrazeny autobusy. A to i přesto, že trolejbusy na rozdíl od nich zvládly vyjet příkré kopce, kam se běžný autobus těžko dostával.

Elektrickými autobusy dnes mohou jezdit cestující v 15 českých městech, např. v Brně, Pardubicích, Plzni, Českých Budějovicích, Zlíně či Ostravě.