Nový závod vytvoří 2500 pracovních míst. V závodě by se měly vyrábět vozy s pohonem předních kol i zadních kol a má být schopen vyrábět i vozy s alternativními pohony.

Maďarský ministr zahraničních věcí a obchodu Péter Szijjártó uvedl, že vláda nabídla Daimleru pobídky ve výši 12,9 miliardy HUF (1,1 miliardy Kč). Plná výrobní kapacita nového závodu by měla činit 150.000 vozů ročně a vývoz ze země by měl díky tomu stoupnout o tři procenta. Současný závod Daimleru v Maďarsku loni vyrobil 180.000 vozů.

Daimler otevřel svůj první závod v Kecskemétu na jaře 2012. Nejprve zde vyráběl malé automobily Mercedes-Benz třídy B. V roce 2013 rozšířil produkci o kupé třídy CLA a o dva roky později zde začal vyrábět také model CLA Shooting Brake. Divize Mercedes-Benz Manufacturing Hungary zaměstnává kolem 4000 lidí a do konce loňského roku automobilka investovala do závodu celkem jednu miliardu eur.

Výroba automobilů je páteří maďarské ekonomiky, upozornila maďarská tisková agentura MTI. Hodnota produkce automobilů v zemi byla loni rekordní a v prvních pěti měsících letošního roku vzrostla opět procent. Na celkové průmyslové výrobě v zemi má nyní automobilový sektor podíl 31 procent a zaměstnává 157.000 lidí, což je o 13 procent víc než koncem loňského roku, dodal Szijjártó.