Letoun spadl v květnu cestou z Francie do Egypta, přičemž zahynulo všech 66 osob na palubě. Skříňku, která zaznamenávala hovory posádky v kokpitu, našly pátrací týmy ve Středozemním moři jako první. Poté byla vyzvednuta i druhá černá skříňka, která zaznamenává technické parametry letu. Tým egyptských vyšetřovatelů tehdy sdělil, že stejně jako ta první byla i druhá skříňka poškozena. Experti věří v jejich možnou opravu.

Nález obou černých skříněk zvýšil pravděpodobnost, že se příčinu tragédie podaří objasnit. Letadlo společnosti Egyptair spadlo 19. května na trase z Paříže do Káhiry. Egypt ve čtvrtek oznámil, že záznamníky posílá do Francie k opravě. Zatím se pouze ví, že automatické senzory krátce předtím, než letoun zmizel z radarů, odeslaly informace o kouři na toaletě a v prostoru avioniky pod kokpitem. Egyptské ministerstvo pro civilní letectví se kloní k názoru, že šlo o teroristický čin. Podle francouzských expertů ale mohlo jít o technickou závadu.

"Dnes zahájené šetření je vyšetřováním nehody, nikoli teroristického činu. Úřady (Francie) naprosto neupřednostňují teorii, že letoun byl poslán k zemi úmyslně," řekla podle AP mluvčí prokuratury. Bez upřesnění dodala, že zahájení vyšetřování se rozhodlo na základě dosud získaných důkazů.

Tragedii pravidelného letu číslo 804 dosud vyšetřoval jen Egypt, do jehož výsostných vod letoun egyptské společnosti spadl. Francie může případ také vyšetřovat, protože letoun typu Aibus A320 byl vyroben ve Francii a mezi oběťmi byla řada francouzských občanů. Obě země od začátku na vyjasňování případu spolupracují.