"Daří se nám udržet stagnaci počtu cestujících, což je úspěch ve srovnání s tím, co se odehrálo koncem 70. a začátkem 80. let v západní Evropě, kde zájem o veřejnou dopravu dramaticky poklesl. A města dnes investují obrovské peníze do toho, aby lidi dostala zpátky," uvedl.

Stoprocentně městský podnik vykázal hrubý zisk 83,5 milionu Kč, meziročně o pět procent nižší. Firma dlouhodobě používá zisk na nákupy vozidel. Celkový obrat společnosti činil loni 1,359 miliardy korun, o 1,7 procenta méně než o rok dříve.

Z celkových výnosů tvořily tržby z jízdného přes 290 milionů Kč, zhruba stejně jako předloni. Tržby z tarifu tak stále tvoří 21 procent z celkových výnosů. Jízdné v Plzni drží radnice na stejné úrovni od ledna 2012; jednotlivá jízdenka stojí 18 Kč.

PMDP dostaly loni od města 816 milionů Kč na úhradu prokazatelné ztráty (rozdíl mezi výnosy z přepravy a jejími náklady), přitom plánovaly 860 milionů Kč. Podle primátora Martina Zrzaveckého (ČSSD) se loni poprvé plně projevily úspory díky novému depu autobusů a trolejbusů v areálu Škody Transportation. Firmě se zkrátily nájezdy vozů na trasy a dále spoří soutěžemi na dodávku nafty a elektřiny, jejichž ceny meziročně oproti předpokladům významně klesly.

Dopravní podnik loni investoval přes 170 milionů korun, meziročně o devět procent méně. Nakoupil 27 autobusů a čtyři trolejbusy.

Městský dopravní podnik, který provozuje zhruba 120 tramvají, 110 autobusů a 90 trolejbusů, měl ke konci loňského roku 790 zaměstnanců, o 30 méně než o rok dříve. Průměrná loňská mzda činila 30.209 korun a meziročně tak byla o sedm procent vyšší.