Podle průzkumu e-shopu Vašečočky.cz tvoří 80 procent nositelů kontaktních čoček ženy. Přes polovinu lidí, kteří čočky nosí, tvoří lidé mezi 20 a 35 lety. Jako důvod pořízení čoček uvedlo 52 procent respondentů průzkumu, že brýle jsou nepohodlné, 23 procent je preferuje kvůli sportu a 15 procentům brýle nesluší.

Podle konzultační společnosti Acomware stojí za přesunutím prodeje čoček z kamenných prodejen do e-shopů jednoznačně cenová politika. "Na tomto zboží je vysoká marže a e-shopy jsou schopny pracovat s nižší, než jak tomu bylo u kamenných prodejců," uvedl šéf marketingu firmy Ondřej Klega.

Srovnávač cen Heureka.cz eviduje letos výrazný nárůst prodejů čoček přes internet. "V segmentu lékárny on-line tvoří kontaktní čočky 30 procent celkového obratu této kategorie. Meziročně však jejich prodej vzrostl významně, zhruba o 150 procent," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Vzhledem ke specifičnosti produktu podle něj nových nositelů příliš nepřibývá, každoročně se ale zvyšuje podíl těch zákazníků, kteří kontaktní čočky a jejich příslušenství kupují on-line. "Počet e-shopů v této kategorii se pohybuje kolem 40 a meziročně se příliš nezměnil," dodal Braverman.