Nové vagony od začátku května jezdí na tratích z Českých Budějovic do Nového Údolí a z Rybníka do Lipna nad Vltavou. "Do staré soupravy se vešlo zhruba 200 cestujících. Přes léto bude kapacita až 450 lidí a k tomu větší množství kol," uvedla Pistoriusová.

Podle ředitele Regionálního obchodního centra ČD v Českých Budějovicích Jiřího Kafky budou vagony s větší kapacitou jezdit na většině spojů. V letních měsících jezdí nejvíce cestujících a velký zájem je i o přepravu kol. "Navíc nás letos kromě tradičních akcí, jako je Šumavské léto s párou a další nostalgické jízdy, čeká také výjimečná akce, a tou je olympijský park Rio-Lipno 2016," uvedl Kafka.

S provozem vozů s vyšší kapacitou na trati Rybník - Lipno nad Vltavou Správa železniční dopravní cesty souhlasila do 30. září 2017. Podle Pistoriusové jde zatím o zkušební provoz, který dráhy později vyhodnotí.

Na trati Rybník - Lipno nad Vltavou jezdí vlaky ve dvouhodinovém taktu, z Českých Budějovic se cestující dostanou na Lipno za 90 minut i s přestupem v Rybníku. Na trati České Budějovice - Nové Údolí se cestující dostanou na Lipno přímými vlaky také za 90 minut. Z Českého Krumlova cesta trvá 40 minut.

Český olympijský výbor (ČOV) pro sportovní fanoušky v době konání olympijských her v Rio de Janeiru připraví v srpnu v Lipně nad Vltavou areál, ve kterém budou moct podporovat sportovce a sami si zasportovat. V roce 2014 při zimní olympiádě v Soči byl olympijský park v Praze na Letenské pláni. Navštívilo ho více než 400.000 lidí. Centrem parku nyní bude Lipno nad Vltavou, sportoviště pro fanoušky budou ale i v okolních obcích.