Podle úřadu ministerstvo minimální úroveň kvalifikačních předpokladů firem nevymezilo v podrobnostech dostatečných ke zpracování nabídky. Konkrétně šlo o požadavky na vzdělání technického směru, které jsou podle odborníků sporné. "Přesto zadavatel v zadávací dokumentaci právě takový technický kvalifikační předpoklad požadoval. Úřad ve svém rozhodnutí tedy vyšel z judikatury Nejvyššího správního soudu a zadávací řízení zrušil," uvedl už dříve předseda ÚOHS Petr Rafaj, který nyní potvrdil závěry svých podřízených z loňského srpna.

Ministerstvo dopravy muselo podle mluvčího Tomáše Neřolda s přípravou nového tendru počkat na rozhodnutí antimonopolního úřadu, nyní tedy začalo připravovat novou soutěž. V současnosti registr spravuje ICZ, které úřad vloni v létě prodloužil smlouvu na další rok s opcí na šest měsíců za 43 milionů korun s DPH.

Registr vozidel opakovaně zkolaboval v létě 2012 a poté se několik měsíců potýkal s problémy a byl pomalý. Podle informací ČTK nabídla O2 cenu zhruba 40 milionů korun za celé tříleté období. Ministerstvo původně očekávalo, že jej provoz registru za tři roky vyjde na 140 milionů korun, což je zhruba totožná cena, jakou platí dosud.

Ministr dopravy Dan Ťok již dříve uvedl, že ministerstvo dopravy musí zajistit bezproblémový provoz registru a neobtěžovat lidi dalšími problémy s touto veřejnou službou.

Centrální registr vozidel vyřizuje žádosti spojené s přihlašováním a odhlašováním automobilů. Dosavadní provozovatel ICZ nahradil dřívějšího provozovatele, firmu ATS Telcom. Ta systém spravovala od léta 2012, kdy registr přešel pod ministerstvo dopravy. Komplikovaný přechod z jednoho úřadu na druhý způsobil dlouhé fronty žadatelů o změny v registru na přepážkách.