Sazby s ohledem na způsob výpočtu mýtného klesnou pouze pro těžké kamiony nižších emisních tříd, které na Slovensku platí nejvyšší mýtné. Například vlastník nákladního vozidla emisních tříd 0 až IV se čtyřmi nápravami a o celkové hmotnosti alespoň 12 tun ušetří za každých tisíc ujetých kilometrů euro.

Úpravu tarifů v závislosti na vývoji spotřebitelských cen podle metodiky EU zavedl nový zákon o výběru mýtného, který na Slovensku platí od začátku minulého roku. Směrodatný je údaj o harmonizovaném indexu v září, podle kterého ceny na Slovensku letos klesly o půl procenta. Země je v deflaci nepřetržitě od konce loňského roku.

Slovensko naposledy měnilo sazby mýtného na začátku minulého roku, kdy zvýhodnilo ekologická vozidla na úkor starších automobilů nižších emisních tříd.

Výběr mýtného na Slovensku v minulém roce stoupl na nový rekord od spuštění systému v roce 2010. Dopravci zaplatili na mýtném 183,39 milionu eur (pět miliard korun), tedy o 15 procent více než předloni.

Placení mýtného za jízdu po dálnicích, rychlostních silnicích a vybraných úsecích silnic první třídy podléhají v zemi autobusy a nákladní auta s hmotností nad 3,5 tuny.