Většinu vlaků mezi Prahou a Ostravskem dosud vozí čtvrt století staré lokomotivy z tehdejší Škody Plzeň, jejichž výkon a zrychlení je proti lokomotivám ze Siemensu nižší. Ty však dosud musely jezdit na Slovensku, protože na rozdíl od strojů ze Škody mohou jezdit na obou slovenských napájecích systémech. "Kapacita vlaků se navýší až na 700 cestujících. Nejkratší vlaky prodloužíme ze šesti na sedm vagonů," uvedl Ondrůj.

Vagony i lokomotivy může dopravce přesunout do Čech, protože se rozhodl odejít z hlavní slovenské trasy. Ještě letos si však chce společnost pronajmout další dva vectrony a v příštím roce dalších osm. Majitel RegioJetu Radim Jančura viní slovenského národního dopravce ZSSK z nekalé konkurence a nedovolené podpory ze strany slovenského státu. To však slovenské ministerstvo dopravy odmítlo a poukázalo na to, že Jančura rozjel cenovou válku, s níž chtěl zlikvidovat konkurenci. Jízdenky na 445 kilometrů dlouhou trasu nabízel za devět eur (243 korun). Po 13. prosinci už budou jezdit žluté vlaky mezi dvěma největšími slovenskými městy jen třikrát denně a v prvním čtvrtletí mají zcela skončit.

Vlaky RegioJetu z Prahy na Slovensko, do Košic a do Martina, zůstávají v provozu. Z Martina budou prodloužené až do Zvolenu a do Košic začnou jezdit v noci i lůžkové vozy.