Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla se skladba dovážených ojetin stále více posouvá ke starším vozům. Auta starší deset let již tvoří téměř polovinu importu a podíl vozů starších 15 let se zvýšil ze tří procent před pěti lety na nynějších 11,5 procenta.

Dovoz aut starších 15 let se za tři čtvrtletí letošního roku zvýšil o tři čtvrtiny na 12.910 aut. Z toho 3254 bylo značky VW, 1771 Škoda a 862 BMW. Na dalších místech jsou Audi, Ford a Mercedes.

Pro dovoz ojetin do Česka neplatí téměř žádné omezení. Musí být pouze schválená do provozu v některé ze zemí EU. Dovážené vozy se stářím více než 15 let tak ve většině případů neplní ani emisní normu Euro 3, která povoluje několikanásobně vyšší škodlivé emise než nynější Euro 6.

V Česku je více než 1,8 milionu aut, které plní pouze emisní normu Euro 2 nebo horší, z toho je 637.000 vozů bez katalyzátoru. Celkem jezdí v Česku kolem pěti milionů osobních aut.